Marie Triepcke Krøyer Alfvén

En 150-årsdag

Søndag den 11. juni 2017 er det 150 år siden, at Marie Triepcke Krøyer Alfvén blev født. Den store runde dag fejres på Skagens Museum med gratis adgang for navnesøstre og navnebrødre og særlige jubilæumsomvisninger blandt kunstnerens værker i samlingen.

Marie Triepcke Krøyer Alvén 150 år

Tre omvisninger om Marie Triepcke Krøyer Alfvén

Vil du gerne vide mere om kunstneren og mennesket Marie Triepcke Krøyer Alfvén, er der rig mulighed for det. På fødselsdagen er der hele tre særomvisninger blandt samlingens værker.

De tre omvisninger tager udgangspunkt i de faser af hendes liv, der er forbundet med de tre efternavne: Barndommen og ungdommen, ægteskabet med P.S. Krøyer og kunstnerens andet ægteskab med den svenske komponist Hugo Alfvén. Omvisningerne begynder i museets forhal kl. 11, 13 og 15.

Marie’er kommer gratis ind

Hvis du deler fornavn med kunstneren og altså hedder Marie, har du gratis adgang til Skagens Museum på selve fødselsdagen søndag den 11. juni. Museet holder åbent mellem kl. 10 og 17. Medbring billed-ID.

Tilbud i butik og café

I dagens anledning er der tilbud på kaffe og kage i Museumscaféen Brøndums Havehus og en særlig gave til alle kunder i museumsbutikken på Skagens Museum.

Marie Triepcke Krøyer Alfvén på film

I anledning af fødselsdagen viser Skagen Bio Bille Augusts drama ’Marie Krøyer’ fra 2012 med Birgitte Hjort Sørensen i hovedrollen. Filmen vises kl. 19:30. Du kan bestille billetter til forevisningen her:

Skagen Bio