Ny bestyrelse konstitueret på Skagens Kunstmuseer

Den 9. december 2021 blev der valgt ny bestyrelse for Skagens Kunstmuseer, der tiltræder pr. 1. januar. Bestyrelsen består af 9 medlemmer, hvoraf Frederikshavn Byråd udpeger 3 medlemmer, Aalborg Universitet og Det Obelske Familiefond udpeger hver et medlem og endelig udpeger Statens Museum for Kunst & Nationalmuseet hver et medlem med museumsfaglig indsigt.

Bjarne Kvist blev valgt som formand og Flemming Vogdrup som næstformand.
Peter Sørensen udtræder og bliver erstattet af Annette Schou, der er udpeget af Frederikshavns Byråd.

Bjarne Kvist udtaler: ”Jeg vil gerne benytte lejligheden til takke Jesper Stub Johnsen, Antonino Castrone og Peter Sørensen, der alle er udtrådt de seneste år for det meget fine samarbejde og en engageret indsats. Samtidig siger vi med glæde velkommen til Annette Schou. Vi ser frem til et forsat stærkt samarbejde med repræsentanter for Frederikshavns Kommune, der ligesom museets øvrige gæster i det kommende år kan glæde sig til en ekstraordinær spændende udstilling, Krøyer og Paris, og mange oplevelser på vores tre gode museer”.

Annette Schou, der tiltræder ved årsskiftet, har boet i Skagen de sidste 7 år, hvor hun er kendt for at forsøge at deltage i alt, der rører sig i og omkring Skagen. Blandt andet har hun siddet i Skagen Menighedsråd i perioden 2016 – 2020. Anettes fokusområder spænder bredt med hovedvægten lagt på ældre- og sundspolitikken samt kultur- og fritidslivet. Hun har tidligere siddet i byrådet i den tidligere Karlebo Kommune i Nordsjælland.

Bestyrelsen ser – pr. 1. januar 2022 – således ud:

Bjarne Kvist (formand)
Tidligere byrådsmedlem