Påsken på Skagens Kunstmuseer

Der er åbent alle dage i påsken på Skagen Museum, i Anchers Hus og Drachmanns Hus.

En helt ny udstilling og masser af aktiviteter er på programmet i påsken på Skagens Kunstmuseer.

Gisp! Sidste chance for ’Fanget i gips’

Udstillingen Fanget i gips om billedhuggeren Axel Locher har sidste åbningsdag 2. april. Påsken er derfor sidste chance for at opleve den spektakulære udstilling om Lochers gipsportrætter af scenekunstnere fra 1900-tallets begyndelse. Udstillingen viser også andre eksempler fra Axel Lochers alsidige produktion, bl.a. porcelænsarbejder for Bing & Grøndahl og Den kgl. Porcelainsfabrik.

Omvisninger i særudstillingen

Der er offentlige omvisninger i særudstillingen om Axel Locher skærtorsdag, langfredag, påskelørdag og påskedag kl. 13:00. Se flere detaljer om omvisningerne i kalenderen skagenskunstmuseer.dk/kalender.

Ny særudstilling: Svigermor

24. marts åbner en ny særudstilling på museets 1. sal. Udstillingen Svigermor. Michael Anchers tegninger af Ane Brøndum viser nogle af de mange tegninger, som skagensmaleren Michael Ancher lavede af sin svigermor Ane Brøndum. Tegningerne blev til over en lang årrække helt fra forlovelsestiden i 1870’erne til Ane Brøndums død i 1916.

Tag din svigermor med på museum 24. og 25. marts!

I anledning af særudstillingens åbning kan du invitere din svigermor gratis med på Skagens Museum hele weekenden den 24. og 25. marts.

Påskeåbent i Brøndums Havehus

Museumscafeen Brøndums Havehus genåbner efter vinterpausen og holder åbent til kaffe og kage fra 24. marts til og med 1. april. Museumscaféen ligger i Havehuset i Skagens Museumshave og her boede Anna og Michael Ancher de første år af deres ægteskab.

Se den fulde liste over aktiviteter i påsken i kalenderen  skagenskunstmuseer.dk/kalender.